Post Image

Kdaj je pravi čas za prenovo spletne strani, da vam le-ta ne bo odvračala potencialnih kupcev? Vaša spletna stran je morda še vedno delujoča in vzdrževana, vendar če ima veliko napak in pomanjkljivosti, če ni prilagojena željam in potrebam kupcev, mobilnim napravam ipd., bo pri obiskovalcih nezaželjena in slabo obiskana.

Preberite, zakaj je prenova spletne strani sploh potrebna in kdaj se odločati o tem.

Kazalo

Zakaj je potrebna prenova spletne strani?

Kdaj je pravi čas za prenovo spletne strani?

Najpogostejši razlogi za prenovo spletne strani:

  1. Želite izboljšati uporabniško izkušnjo spletne strani
  2. Vaša spletna stran preprosto ne deluje
  3. Vaša spletna stran ni prilagojena mobilnim napravam
  4. Spletne strani želite prilagoditi svojim tržnim ciljem
  5. Želite optimizirati nakupno pot kupca na svoji spletni strani
  6. Vaša blagovna znamka je zastarela
  7. Na spletni strani imate zastarela orodja tretjih oseb
  8. Želite povečati stopnjo konverzije na spletni strani za uspešnejšo prodajo

ZAKAJ JE POTREBNA PRENOVA SPLETNE STRANI?

Spletni uporabniki smo postali izbirčni in kritični. Spletne strani velikokrat ocenjujemo na podlagi prvega vtisa. Če so nam všeč, se zlahka povežemo, če ne, brez pomisleka prestopimo drugam.

Imejte v mislih, da je spletna stran:

  • odraz vašega podjetja,
  • vaš prvi ambasador na spletu in
  • eno najučinkovitejših marketinških orodij, s katerimi razpolagate.

Od nje boste imeli največ, če jo boste posodabljali in zagotovili, da bo enostavna za uporabo.

Zastarela celostna podoba spletne strani, počasno nalaganje strani, neprilagojenost za prikaz na mobilnih napravah idr. je podobno, kot da nosite staro, razvlečeno športno majico. V njej se udobno počutite in nič vas ne veže.

Zakaj bi torej zapravljali denar in kupili novo? Ste pomislili, da so nove majice z razlogom narejene iz posebnih materialov, ki so primerne za različne aktivnosti, se hitro sušijo, koža ni razdražena ipd., torej ne gre samo za modni hit.

Tudi v marketinškem svetu, so lahko spletne strani podobne tem starim majicam. Čeprav so zastarele ali bi lahko delovale bolje, ste morda nanje navezani in se jim težko odrečete.

Če želite spletno stran uporabiti za resen in trajen posel preko interneta, se morate soočiti s tem, da je prenova spletne strani slej ko prej potrebna.

Želite prenoviti spletno stran?

Pridobite več informacij.
Pokličite nas na 031 867 428.

KDAJ JE PRAVI ČAS ZA PRENOVO SPLETNE STRANI?

Pomembno je, da ugotovite, če je spletna stran zastavljena in zasnovana pravilno, ali pa potrebuje kakšno spremembo in dopolnitev.

Pri tem si lahko pomagate z brezplačnim orodjem Google Analytics, ki vam omogoča spremljanje prometa na svoji spletni strani:

  • Koliko časa obiskovalci preživijo na spletni strani?
  • Koliko strani si ogledajo?
  • Iz katere naprave dostopajo do spletne strani?
  • Ali se na spletno stran ponovno vračajo ipd.?

Če vaša spletna stran ni odzivna in ne prepričuje obiskovalca v branje in ukrepanje k dejanju konverzije (npr. k nakupu, vpisu na e-mailing listo, oddajo povpraševanja), morate čimprej prenoviti vsebino.

Pravzaprav je prenavljanje vsebine stalna naloga, če želite dosegati boljše konverzije in zagotavljati (naj)boljše uporabniške izkušnje.

Pri spletni strani, ki prinaša želene rezultate, je pri srednjih podjetjih značilna popolna prenova strani na tri do štiri leta, pri manjših podjetjih z omejenimi viri, pa na pet do osem let.

Prenova spletne strani ni majhna naloga ali naložba. Je projekt, ki ga je potrebno premišljeno zasnovati in izpeljati, da vam bo prinašal pozitivno donosnost in ponos.

Prenova spletne strani za učinkovito predstavitev v spletu Kreativne ideje

NAJPOGOSTEJŠI RAZLOGI ZA PRENOVO SPLETNE STRANI

1. Želite izboljšati uporabniško izkušnjo spletne strani

Četudi imate lepo, funkcionalno in moderno spletno stran, lahko gre vse po zlu, če imajo obiskovalci na njej slabo uporabniško izkušnjo.

KAJ JE UPORABNIŠKA IZKUŠNJA?

Uporabniška izkušnja (UX – user experience) je novejša disciplina oblikovanja, ki postaja vse bolj pomembna za uspeh spletnih strani. Ukvarja se s čustvenimi izkušnjami, ki jih ima obiskovalec med krmarjenjem po spletnih straneh in prilagoditvijo strani za dosego njenega namena:

  • Ali se obiskovalcu zdi spletna stran privlačna?
  • Ali najde to, kar išče?
  • Ali je na strani kakovostna vsebina, zaradi katere se vedno znova vrača?
  • Kako hitro se mu odpirajo podstrani, ipd.?

Raziskave kažejo, da je pri slabi uporabniški izkušnji velika verjetnost, da se 88 % obiskovalcev, ne bo več vrnilo na spletno stran.

KAJ JE POTREBNO ZA ZAGOTOVITEV DOBRE UPORABNIŠKE IZKUŠNJE?

  • Razumeti vedenje obiskovalcev;
  • Določiti cilj spletne strani in kakšno dejanje želite od obiskovalcev;
  • Spremljati analitiko spletne strani in nenehno izboljševati učinkovitost strani.

Jedrnato, dobra uporabniška izkušnja se osredotoča na razumevanje uporabnika: kaj potrebuje, kaj si želi, kaj je zanj uporabno.

Zajema vse tiste ukrepe, zaradi katerih vas bo spletna stran nagradila z rezultati, ki jih pričakujete. Pri tem pomislite na:

  • vizualno privlačno spletno stran (kakovostna in čisto oblikovana),
  • enostavno navigacijo na spletni strani,
  • hitrost odpiranja spletne strani,
  • uporabo standardnih ikon, na katere so obiskovalci navajeni,
  • prilagojenost strani za ustrezen prikaz na različnih napravah (telefonih, tablicah, namiznih računalnikih),
  • poenostavljenost obrazcev za vnos podatkov,
  • optimalno velikost slik za hitro nalaganje,
  • osnovna optimizacijo spletne strani ipd.
Prenova spletne strani za boljšo uporabniško izkušnjo na spletni strani Kreativne ideje

2. Vaša spletna stran preprosto ne deluje

Ste kdaj obiskali spletno stran, kjer ste imeli občutek:

  • Da večno čakate, da se naloži?
  • Ste naleteli na nedelujoče povezave, zastarelo ponudbo?
  • Niste našli telefonske številke?
  • Stran ni bila optimizirana za najnovejše brskalnike ipd.?

Ne samo, da niste bili zadovoljni, tudi spletna stran se vam verjetno ni zdela verodostojna in vredna zaupanja.

To je podobno, kot bi prišli v trgovino s slabo organiziranimi, neurejenimi policami in nečitljivimi znaki. Verjetno bi se preprosto obrnili in odšli.

Morda o vaši spletni strani uporabniki ne menijo, da jo je komaj mogoče uporabiti, vendar pa morate poskrbeti, da bo stran izgledala kot vabljiva izkušnja. Morda je zastarela in jo je potrebno prilagoditi:

  • Je optimizirana za pravilno prikazovanje v brskalnikih?
  • Ste počistili neaktualne vsebine in preusmerili povezave na nove podstrani?
  • Ste poskrbeli, da se spletna stran hitro naloži?

Te težave se morda zdijo majhne, vedar če jih predolgo zanemarjate, lahko pomembno vplivajo na vaš promet in splošno učinkovitost spletne strani.

3. Vaša spletna stran ni prilagojena mobilnim napravam

Mobilne naprave so prvič v zgodovini prehitele računalnike v brskanju po spletu, tako v Sloveniji kot tudi v tujini. Podatki slovenske spletne medijske agencije iPROM za junij so namreč pokazali, da je:

  • 74% uporabnikov spremljalo vsebine v spletu preko mobilnih naprav,
  • 51,1% uporabnikov za poglobljeno branje uporabljalo mobilne naprave.

Mobilno ni le trend, je dokaz temeljite spremembe naše interakcije z internetom. Že bežen pogled okoli sebe vam pove, da so pametni telefoni in druge mobilne naprave, postali nepogrešljivi spremljevalci uporabnikov.

Mobilnim napravam prijazne spletne strani t.i. »mobile friendly«, danes niso več prednost, ampak pogoj za prisotnost v spletu.

Sodoben uporabnik svoj mobilni telefon v povprečju pogleda 150-krat na dan. Ljudje vsakodnevno brskamo v spletu, ker:

  • iščemo rešitve za svoje probleme ali izzive (npr. kam na dopust, kakšen je delovni čas določene trgovine, kakšna je ponudba izdelka, ki ga želimo kupiti, kje je najbljižja restavracija),
  • se izobražujemo,
  • se družimo,
  • se zabavamo.

Data po Shopper’s Mind povzema, da gre za t. i. mikro trenutke, kjer je potrebno, da uporabnika nagovorite v pravem trenutku, saj bo le tako bo videl vašo ponudbo.

Prenova spletne strani za prilagojenost mobilnim napravam Kreativne ideje

4. Spletne strani želite prilagoditi svojim tržnim ciljem

Z rastjo in razvojem podjetja, se navadno spreminjajo tudi vaši prodajni in tržni cilji. S temi cilji je potrebno uskladiti tudi spletno stran, s čimer boste:

  • pomembno vplivali na uspeh digitalnega trženja,
  • poudarjali vašo kakovost
  • gradili vaš ugled.

Poskusite vsako četrtletje pogledati spletne strani in ugotoviti ali delujejo v skladu z vašimi konkretnimi cilji, npr. povečanje števila obiskovalcev na spletni strani, število konverzij (opravljen nakup, oddano povpraševanje, registracija, prijava na e-novice …). Če ni tako, je čas, da nekaj posodobite.

5. Želite optimizirati nakupno pot kupca na svoji spletni strani

Vaša spletna stran je lahko učinkovito prodajno orodje, ki za razliko od vaše prodajne ekipe, deluje neprekinjeno:

  • pozdravlja potencialne kupce,
  • ustvarja pozitiven vtis
  • daje ključne informacije, ki jih uporabniki v danem trenutku potrebujejo.

Zato je pomembno, da spletno stran prilagodite nakupni poti določenega kupca z določenim interesom (Buyer Persone).

Dobro premišljena nakupna pot (Buyer’s Journey) upošteva pot vašega kupca proti odločitvenemu procesu in ga vodi skozi vaš prodajni lijak. Za vsako fazo nakupne poti je potrebno pripraviti uporabne vsebine.

Preden se tega lotite, je nujno vedeti, katere faze nakupne poti obstajajo in kakšne vsebine vaš idealni kupec v posamezni fazi išče.

Nekaj strategij za vnašanje elementov nakupne poti kupca na vašo spletno stran:

  • temeljito raziščite in opredelite idealne kupce, njihovo vedenje, cilje,
  • načrtujte pot kupca v preglednem grafikonu,
  • raziskujte vedenje kupca preko Google analitike.

Pripravite lahko različne vrste spletnih vsebin, ki so namenjene različnim publikam z določenimi interesi:

  • potencialnim kupcem,
  • uporabnikom spleta s težavami, ki jih odpravljajo vaše storitve in produkti,
  • uporabnikom spleta, ki raziskujejo vašo panogo,
  • vaši konkurenci, ipd.
Optimizacija nakupne poti kupca Kreativne ideje

6. Vaša blagovna znamka je zastarela

Podobno kot vaši tržni cilji, mora biti tudi blagovna znamka vašega podjetja (simbol, po katerem vas prepoznajo vaši kupci) skladna s spletno stranjo.

Če ste nedavno prenovili blagovno znamko, boste želeli posodobiti tudi spletno stran, da bo odražala te spremembe. Pri tem ne pozabite, da pri prenovljeni blagovni znamki ne gre samo za logotip in barve, ampak tudi za vsebine in jezik, ki se uporablja na spletni strani.

Poskrbite, da se bo vse ujemalo s slogom in glasom vaše blagovne znamke. Tako obiskovalci spletne strani ne bodo mislili, da sploh ni videti, da je to vaša spletna stran.

7. Na spletni strani imate zastarela orodja tretjih oseb

Večina spletnih strani danes vsebuje orodja tretjih oseb oziroma vtičnike, ki omogočajo dodajanje novih funkcij na strani:

  • vtičnik za spletno trgovino,
  • vtičnik za piškotke,
  • vtičnik za analizo,
  • vtičnik za pripravo in urejanje vsebin,
  • vtičnik za deljenje vsebin na družbenih omrežjih idr.

Z njimi se spletne strani nadgradijo in izboljšajo.

Ta orodja lahko sčasoma tudi zastarajo in vam povzročijo več škode kot koristi. Zato je dobro, da ugotovite:

  • kako ta orodja delujejo,
  • če upočasnjujejo hitrost vašega spletnega mesta,
  • če so na voljo nove, izboljšane različice.
Nadgraditev spletne strani z vtičniki Kreativne ideje

8. Želite povečati stopnjo konverzije na spletni strani za uspešnejšo prodajo

Morda je videz vaše spletne strani vizualno privlačen in naredite dober vtis, pa vendar obiskovalci ne ustvarjajo želenih konverzij oziroma se ne spreminjajo v aktivne (potencialne) kupce.

KAJ JE KONVERZIJA?

Konverzija je določena aktivnost obiskovalca na spletni strani, s katero dosežete vaš cilj, npr:

  • nakup izdelka ali naročilo storitve,
  • oddaja povpraševanja,
  • ogled določene spletne strani,
  • vpis na e-mail listo,
  • opravljen telefonski klic,
  • registracija,
  • prenos e-knjige,
  • priporočilo prijatelju idr.

Konverzijo lahko spremljate in merite ter sčasoma izboljšujete njeno stopnjo.

Če imate slabe konverzije na spletni strani, razmislite o:

  • svojem prodajnem procesu,
  • konverzijah na splošno,
  • prilagoditvi ciljnih oziroma pristajalnih strani (Landing Pages), ki so strani narejene z enim ciljem oziroma z enim samim pozivom k dejanju,
  • pozivih obiskovalcev k dejanju (CTA- calls to action).

Ugotovite, kje so vaše pomanjkljivosti in poskusite narediti potrebne spremembe, da potegnete kupce globje v prodajni lijak. Preverite, če:

  • so vaše pristajalne strani preveč zapletene,
  • nimate jasnega poziva k dejanju (npr. gumb, povezava ali podoben element z vsebino „dodaj v košarico“, „prenesi priročnik“, „prijavi se na novičke“),
  • se vaši kontaktni podatki težko najdejo,
  • zahtevate vnos preveč podatkov pri prenosu e-knjige ipd.

Ko imate potencialnega kupca na svoji spletni strani, je pomembno, da v nekaj sekundah razume:

  • kaj je ponudba,
  • kako mu koristi,
  • zakaj jo potrebuje in
  • kako opravi nakup v enem ali dveh korakih.

Obiskovalcem strani morate čimbolj olajšati delo, da bodo našli tisto, kar iščejo in jih spodbuditi k dejanju.

Povzetek

Dobro zasnovana spletna stran je pomembno predstavno orodje podjetja in hkrati eno najučinkovitejših marketinških orodij, s katerimi razpolagate. Izkoristite jo tako, da bo posodobljena, da bo imela kakovostno vsebino in bo nudila dobro uporabniško izkušnjo, da se bodo obiskovalci z veseljem vračali.

Če se lahko poenotite s katerimi od zgoraj navedenih točk, je morda čas, da se odločite za prenovo spletne strani.

Razmišljate o prenovi spletne strani?

Lahko vam pomagamo.
Pokličite nas na 031 867 428.

Viri:

Mobilni dostop do spletnih vsebin pred stacionarnim

8 Obvious Reasons You Need a Website Redesign (But Are Still Ignoring)

How Often Should You Redesign Your Website?

Uporabniška izkušnja spletne strani

13 impressive statistics on user experience

Je vaša spletna stran prilagojena mobilnim napravam?

Next
SOFINANCIRANJE PROJEKTOV “E-POSLOVANJE 2019-2022” DO 70%
Komentarji so onemogočeni.